יום שני, 16 בספטמבר 2013

ניתוחי חזה בזמן היריון והנקה

ניתוחי חזה - היריון והנקה

ניתוחי חזה, עליהם נמנים הגדלת חזה, הרמת חזה או הקטנת חזה הם כמובן בין הניתוחים הכי פופולאריים בארץ. את הניתוחים הללו לא עוברות רק נשים מבוגרות, אלא גם ילדות. לאחרונה בגלל המצב שילדות קטנות מבקשות להגדיל את החזה בטרם גופן הגיע להתפתחות מלאה, קבע משרד הבריאות כי ללא אישור מפסיכולוג או רופא - נערה מתחת לגיל 16 אינה יכולה לעבור ניתוח להגדלת חזה.
הגדלת חזה בזמן היריון

מעבר לנערות המתבגרות ולנשים מבוגרות, ישנם אמהות שמעוניינות לעבור ניתוח אך חוששות מפגיעה ביכולת ההנקה. 

הגדלת חזה אינה פוגעת ביכולת ההנקה של האם לחלוטין! צינוריות ובלוטות החלב של האם אינן נפגעות במהלך הניתוח. גם לאלו הדואגות שידלפו חומרים התשובה מבשרת שמחות - אין כל דרך לדבר לקרות.
כאשר שתל מוחדר לשד, חותכים חתך קטן מתחת לחזה ומכניסים אותו בעדינות. השתל אינו בא במגע עם בלוטות החלב של האם או עם הצינוריות. גם אם השתל מוכנס בדרך אחרת (דרך העטרה לדוגמא) הוא עדיין איננו בא במגע ואיננו יכול לגרום לסיכונים בהנקה.
השתלים שמוחדרים עשויים מחומר ג'לי ואין סכנה לדליפה מכיוון שהוא יציב וחזק מאוד, בנוסף כפי שאמרנו, הם לא נמצאים בקרבת בלוטות החלב.

אז על מה נשים מתלוננות?

נשים שעברו ניתוח להגדלת חזה בסמוך לתקופת ההנקה יכולות להתלונן על כאבים וזה הגיוני. הלחץ שהחלב יוצר על השד הוא גדול וכאשר מוסיפים שתל לחזה, נוצר שד שמרגיש כאילו הוא 'עומד להתפוצץ' מרוב הלחץ שנמצא על השד. בדרך כלל לאחר ההנקה או שאיבת החלק, הלחץ יורד מהכאבים נפסקים. זה אמנם עלול לקחת תקופה אך דעו כי זה לא מסוכן (במידה ואין כאבים ברמה גבוהה) וזה קורה להרבה נשים גם שלא עברו ניתוח להגדלת חזה.

אין תגובות: