יום שני, 17 בפברואר 2014

כיצד מתבצעת הרמת סינוסים?


הרמת סינוס - שלב 1הסינוסים הם חללים המהווים חלק בלתי נפרד מהגולגולת. בסך הכל יש לאדם 4 זוגות סינוסים, שאחד מהם ממוקם משני צידי האף, מעל הלסת העליונה, ואלה הם הסינוסים המקסילריים. על מנת שניתן יהיה לעבות את העצם בלסת שלתוכה מוחדרים השתלים במסגרת השתלות שיניים, יש להרים את אותם סינוסים מקסילריים ובכך לפנות מקום לחומר העיבוי.
ישנם שני סוגי הרמת סינוסים – פתוחה וסגורה. בטכניקה הראשונה משתמשים כשגובה עצם הלסת העליונה הוא עד 5 מ"מ או מעט יותר מכך, ואילו הטכניקה השנייה נועדה למקרים שבהם גובה העצם הזו הוא 7 מ"מ או יותר.

הרמת סינוס פתוחה

הרמת סינוס - שלב 2הרמת סינוס פתוחה מתבצעת בהרדמה מקומית, ובמהלכה יוצרים פתח בחניכיים וכן פתח בעצם הלסת – ואל הפתח הזה מחדירים את החומרים שבונים את העצם המעובה. היתרון העיקרי של שיטה זו הוא שהיא מאפשרת עיבוי משמעותי של העצם, ועל כן, כאמור, היא מתאימה למי שעצם הלסת שלו נמוכה יחסית.

הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוסים סגורה מתבצעת אף היא בהרדמה מקומית. בשיטה זו אין צורך לפעור פתח בחניכיים, אלא ניתן להסתפק בנקב קטן במיוחד (3-4 מ"מ) מתוך חלל הפה, ודרכו "לדחוף" את הסינוסים כלפי מעלה – באמצעות מכשיר הנקרא "אוסיאוטום" או באמצעות בלון זעיר – ואז להניח בחלל שנוצר את חומרי העיבוי.

בשתי השיטות ניתן להשתמש במספר חומרים כדי לעבות את העצם: האופציה הטובה ביותר היא עצם של המטופל עצמו (הנקלטת בצורה המיטבית), אולם ישנן אפשרויות נוספות ובהן עצם בקר, עצם מתורמים אנושיים וחומרים סינטטיים.