יום ראשון, 19 באפריל 2015

מתיחת צוואר

אמנם הצוואר הוא איבר שלא זוכה לתשומת לב רבה במיוחד, אולם גם כך הידלדלות העור בו, תופעה שמתרחשת אצל רוב רובם של בני ה- 50-60 פלוס מינוס ושהפגיעה האסתטית שלה מקרינה גם על הפנים, גורמת לרבים לעבור ניתוח מתיחת צוואר על מנת להחזיר לו את המראה המתוח והמוצק. במקרים רבים משולבת מתיחת צוואר עם מתיחת פנים במסגרת "שיפוץ כולל" של חלקו העליון של הגוף.
הניתוח, שכמובן מיועד למטרות אסתטיות בלבד ואין בו תועלת רפואית (למרות ששיפור הדימוי העצמי, ובעקבותיו הביטחון העצמי, כמובן חשובים עד מאוד), מתבצע ברוב המקרים תחת הרדמה כללית (אם כי ישנם גם מקרים שבהם ניתן להסתפק בהרדמה מקומית, בהתאם למטופל הספציפי). במסגרת ההליך הכירורגי מוסרים קפלי עור מיותרים ועודפי עור, נשאב שומן ונמתחים השרירים השונים באזור הצוואר.
בדרך כלל יישאר המנותח לאשפוז במשך כ- 24 שעות. במשך מספר ימים נוספים יש להימנע מכיפוף הצוואר ומוטב לאפשר לשרירים השונים באזור ובפנים לנוח. החבישה האלסטית שמתבצעת בסוף הניתוח מוסרת בדרך כלל תוך מספר ימים ואילו התפרים – לאחר כשבוע וחצי. את התוצאות של ניתוח מתיחת צוואר ניתן לראות לאחר כמספר חודשים (הקצב משתנה כמובן ממנותח למנותח) והן "מחזיקות מעמד" לכ- 5 עד 10 שנים בממוצע.
באופן כללי מתיחת צוואר נחשבת ניתוח לא מסוכן, אם כי בכל זאת ייתכנו דימומים, זיהומים או צלקות ובמקרים נדירים יותר – פגיעה עצבית באזור הצוואר או חולשה של השרירים באזור. בכל מקרה של תגובה חריגה לאחר הניתוח יש לפנות מיידית לרופא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה